top of page

TIMOTEJEV B(r)LOG #56 - Premiera Avatarja

Čim se je končala moja tekmovalna sezona, že sem na polno preusmeril svoje misli na izvedbo pomembnega dogodka v službi - naš “3WAY Open House” ali dan odprtih vrat. Si nisem mislil, da bo ob tem toliko dela, vendar ob moji prvi soudeležbi mi je sedaj, ko gledam za nazaj, povsem jasno, da mi bo drugo leto precej lažje. Morda se pa motim, saj sem človek, ki si vedno želi izboljšav, tako da bom mogoče še bolj zahteven kar se tiče vseh zadev, a obenem sem prepričan, da bo kvaliteta še na višjem nivoju. Za ta dogodek smo pripravili nekaj posebnega - 3D natisnjenega Avatarja. Gre za 270 centimetrov visoko skulpturo (Jake Sully), ki je bila v celoti narejena s 3D tiskalnikom, seveda pa je za končni izdelek bilo potrebno še precej naknadnega dela. Avatar je bil predstavljen na omenjenem dogodku, nato igral vlogo "varnostnika" v eni izmed naših pisarn, sedaj pa je nekje, kjer ga lahko vidite prav vsi - v Cineplexxu! Iz svojih prostorov smo ga na dan premiere filma “The Way of Water” ali “Avatar 2” prestavili v Supernovo na Rudnik. Za premiero smo dobili tudi VIP vstopnice in doživetje je bilo enkratno, četudi sem 1. del Avatarja pogledal le dan prej.


Vedel sem, da bo organizacija 3WAY Open House nekako podobna organizaciji najine poroke, le da so tokrat pred nami stali naši poslovni partnerji, seveda pa tudi obstoječe in potencialne stranke. Na poroki tega ni, tja povabiš prijatelje in nihče ti ne bo zameril, če se bo kaj za pol ure zavleklo ali kaj podobnega. Tukaj pa je bilo potrebno vse skupaj narediti s čim manj napakami.



V 3WAY sem ukvarjamo z vsem, kar je povezano z najmodernejšo 3D tehnologijo, torej s 3D printerji, 3D skenerji in CAD/CAM programsko opremo. Gre za zelo specifično področje, kjer je dokaj težko dobiti nove stranke, vendar z nadaljnjim razvojem in pa predvsem ozaveščanjem, kako koristna je lahko 3D tehnologija, bo tudi na tem področju vse več zanimanja. Ravno zaradi tega je letos znova padla odločitev, da na široko odpremo vrata vsem, ki bi radi spoznali 3D tehnologijo v živo. Seveda pa to za sabo potegne ogromno dodatnega dela.



Poleg strokovnega dela, torej predavanj, ki so v domeni mojih sodelavcev, je jasno tudi velik zalogaj celoten marketing, saj je cilj privabiti čim več ljudi. Z delom sem začel približno mesec dni prej, vložek časa, ki sem ga posvetil pa se je z bližnjem dogodka le še dvigoval. Zadnji dnevi so bili precej natrpani, skozi mojo glavo je šlo tisoč stvari, a treba je bilo stisniti. Naš direktor mi je zaupal veliko nalog, za kar sem bil zelo presenečen. Imel sem seveda veliko dela, vendar da ti nekdo zaupa določene važne stvari, to pomeni, da ima vero vate.


Dan prej, torej v četrtek, smo dobesedno izpraznili naše pisarne in vse DEMO enote pripeljali v dvorano, da bi jih lahko pokazali ostalim. Zvečer smo morali dolgo čakati na zeleno luč. Šele ob 21:30, ko so zaključili z jogo, smo lahko začeli s postavljanjem preprog, odra, stolov, miz in naših naprav. Najeli smo tudi ogromen LCD zaslon, in sicer v izmeri 5,5 x 3,5 m, da bi naša predavanja bila kar najbolj nazorna. Po koncu nam za to potezo ni bilo niti malo žal.


V Športno dvorano Medvode so prav posebno za naše goste pripeljali tudi formulo. Da, pravo formulo! Za praktični prikaz 3D skeniranja smo si želeli nek prav poseben objekt. Na misel mi je kmalu padla formula, ki jo izdeluje in izpopolnjuje ekipa slovenskih študentov iz različnih fakultet. Z njo seveda tudi tekmujejo v kompleksnem seštevku s študenti iz drugih držav. Gre za zelo dovršen produkt, pri katerem se fantje osredotočajo na optimizacijo prav vsakega dela posebej, ravno tako pa morajo za najboljši performance upoštevati številne zakone fizike. 3WAY je kot nekakšen sponzor projekta, saj lahko fantje uporabljajo licence hyperMILL CAM programske opreme, s katero izdelujejo pogonske dele formule. "Dve muhi na en mah", sem si mislil, ko sem dobil to idejo. In to formulo so nato dejansko pripeljali.



Sočasno smo postavljali še Avatarja, za katerega je vedela le peščica ljudi v Sloveniji. Jasmini sem seveda zaupal, kaj izdelujemo že zadnjih 5 mesecev, komur koli drugemu pa ne. Ko smo ga postavili, smo ga skrbno pokrili s črnim pregrinjalo in upali na uspešno presenečenje v naslednjem dnevu pred vsemi obiskovalci.


Na tem mestu lahko povem, kako je naš Avatar nastal:

- Porabili smo 72 kg PLA materiala

- Sestavljen je iz 55 kosov

- Potrebnih je bilo 1460 ur 3D printanja

- Naknadno delo nam je vzelo cca. 200 ur


Ideja za izdelavo Avatarja je padla ob vračanju iz sejma iz Beograda. FIlm “The Way of Water” (“Avatar 2”) je bil namreč kot premiera načrtovan za sredi decembra, kar je bilo ravno mesec dni po našem dogodku, po drugi strani pa smo želeli izdelati skulpturo, ki je zares ogromna in s tem pokazati, da se lahko s 3D printerjem naredi praktično karkoli.



Skulptura Avatarja je zelo kompleksna, a povsem izvedljiva za izdelavo s 3D printerjem. Osnova je bil jasno CAD model, katerega smo kupili, vendar je sledilo dosti modifikacij modela, saj smo morali optimizirati nekatere dele in zagotoviti ustrezno razstavljanje za transport ipd. Zamislili smo si, da bo končni izdelek sestavljen iz štirih glavnih delov – zgornji del, spodnji del, rep in skala. V samem začetku je bilo torej treba misliti že na to, kako bo kip izgledal sestavljen.



Sledilo je 3D printanje vseh 55 kosov. Slednje je bilo treba označiti in nato slepiti skupaj. Spoje smo zaradi lepše površine pokitali, vse skupaj na grobo in fino pobrusili, nato pa spihali in očistili z alkoholom. Sestavljen kip je bil tako pripravljen za barvanje. Sprva je bil nanešenih več temeljnih slojev, nato pa še Avatarjeva "kožna" barva.


Zatem je bilo na vrsti še barvanje prog in vseh ostalih detajlov. Pripeli smo mu še cca, 1,5 metra dolge lase in dve kitki ob obrazu. Ob rednem delu je bil Avatar v tednu pred dogodkom tako po slabih petih mesecih zaključen. Vloženega je bilo ogromno dela in truda, a verjeli smo, da bo to poplačano. Jaz seveda nisem prav veliko pomagal zraven, sem pa vse faze izdelave digitalno dokumentiral.



Kakorkoli, Avatar na odru je bil pripravljen, da ob formuli postane glavna zvezda dneva. Niti za malo nismo podvomili, da bo požel veliko zanimanja. Pripravljanje prostora nam je vzelo kar nekaj časa in domov smo šli okoli pol enih. No, sam nisem imel prav daleč do doma, počasnih 5 minut hoje, vendar v pričakovanju dogodka sem tudi sam malo težje zaspal.


Zjutraj sem odšel še za eno urni iztek, da sem v miru obnovil vse svoje dolžnosti in pa govore. Moram priznati, da sem imel nekaj treme, saj na tem področju vseeno še nisem tako domač, kot recimo v športu, kjer se me lahko sredi noči zbudi, v roke porine mikrofon in lahko imam nekaj urno predavanje o gorskem teku. Vsekakor se zavedam, da bom z vsakim takim dogodkom bistveno bolj suveren, le soočiti se je treba s situacijo.



Kmalu je prišel trenutek, ko smo se sodelavci zjutraj zbrali. Pravzaprav je bilo vse mirno, ker smo za vse poskrbeli že dan prej, kar je bilo zelo pomembno. Najhuje je, če se tik pred zdajci pojavi kakšen problem, vendar tokrat je vse potekalo po planu. Naši udeleženci so bili ob sprejemu deležni dišeče kave in okusnih rogljičkov. Ko smo bili po večini vsi zbrani, je bila za uvod na sporedu krajša predstavitev podjetja 3WAY s strani našega direktorja, ki je predstavil nekaj zgodovine podjetja in pa naše poslanstvo.



V 3WAY se ločimo od konkurence ravno v tem, da 100% stojimo za svojimi produkti in nudimo izobraževanja ter podporo strankam tudi po nakupu. Znanje in izkušnje mojih sodelavcev pa se izkažejo predvsem na področju storitev, kjer na učinkovit način najdejo rešitev za vsako povpraševanje. V storitvah se trudimo biti čim hitrejši, a obenem natančni in dosledni, predvsem pa mora zadeva iz naših rok oditi brezhibno narejena. Skratka, 3WAY se od konkurence gotovo loči po znanju in celostnih storitvah, zato sem res vesel, da sem del ekipe.




Sledilo je več tematskih predavanj, med katerimi je bilo zagotovo najbolj zanimiv del 3D skeniranje formule, ki ga je izvedel naš gost iz Nemčije. Za 3D skeniranje je uporabil izjemno dovršen skener, s katerim je v manj kot minuti zajel dobršen del formule, vse skupaj pa so naši gostje lahko spremljali na velikem LCD zaslonu.



Zanimivo je bilo tudi predavanje o hibridni tehnologiji dodajanja in odvzemanja, pa vzvratnem inženiringu, kontroli kakovosti, FDM tehnologiji 3D printanja in pa 3D tiskanju kovine. Seveda pa je za tisti "uau" efekt poskrbelo razkritje Avatarja, pri čemer se je v dvorani slišalo glasno ploskanje in dejanski "uau". Vsi udeleženci so se lahko z njim seveda tudi fotografirali in tako dobili sliko s prvim “pravim” Avatarjem v Sloveniji. Nismo pozabili niti na toplo kosilo, saj je bil dogodek kar dolg. Kot zanimivost, catering je bil enak kot za najino poroko - vrhunski, tako da z veseljem naredim malo reklame tudi za gostinstvo Močnik. Kar sline se mi cedijo, ko pišem tole… Že na najini poroki je bilo za vse poskrbljeno v nulo in tudi tokrat je bilo tako. Edini manjko so bili domači sirovi štruklji, saj jih je zmanjkalo prehitro. So pač tako zelo dobri, ampak sam sem bil deležen svoje porcije.


Za “grand finale” smo imeli pripravljeno še nagradno igro, ki smo jo izvedli v živo na LCD zaslonu z "Random Number Generator". Nekateri so iz našega dogodka tako odšli ne le z več znanja, temveč tudi praktičnimi nagradami za ustvarjanje v 3D svetu. Izvedbo letošnjega “3WAY Open House” ocenjujemo kot zelo uspešno. Vsekakor se tudi jaz zavedam, da je vedno lahko še boljše, pri čemer verjamem, da mi bo pri organizaciji vsakič lažje. Zame je bilo to prvič in zato sigurno najtežje.


Dela po dogodku seveda ni zmanjkalo, kvačjemu ga je bilo še več, kot nekaj dni prej. No, vsaj kar se tiče mojega področja. Med drugim sem moral narediti tudi video o celotnem dogajanju. Verjetno že veste, da uživam pri montiranje videov, vendar narediti nekaj zase ali pa službeno, je velika razlika. Po debelem dnevu dela sem bil vesel, da sem od sebe dal ta izdelek, na katerega sem kar ponosen:



Zgodba o tem, kaj bomo storili z Avatarjem, se je kmalu začela razvijati naprej. Saj si verjetno predstavljate, na kaj smo tudi ciljali s to skulpturo. V Cineplexxu je bila za 14.12. naznanjena premiera drugega dela Avatarja, in sicer film "The Way of Water". Seveda smo imeli skriti namen spraviti našega Avatarja tja. Z določenimi objavami in "taggi" je bil namen hitro dosežen. Cineplexxu nas je kontaktiral in v nekaj dneh smo bili zmenjeni, da bo naš Avatar prestavljen na Rudnik v Supernovo na dan premiere.



V tistem času mi je uspelo narediti tudi celoten video izdelave, poleg tega pa novico s podrobnim opisom vseh korakov. Prav zanimivo se je bilo sprehoditi skozi celoten proces dela. Že recimo pri sestavljanju se nam je zdelo, da smo že kar daleč, vendar takrat se je delo šele začelo. Prej je tako ali tako vse opravil 3D printer.


Vse hitreje pa se je bližala tudi premiera, ki smo jo nestrpno pričakovali. Dobili smo tudi VIP vstopnice, poleg tega pa smo lahko povabili zraven še vsak svojega partnerja. Mi smo imeli v zadnjem mesecu in pol norišnico kar se tiče bolezni, zato z Jasmino še večer prej nisva bila sigurna, ali bova lahko šla oba. No, izteklo se je pozitivno.



Avatarja smo pred Cineplexx pripeljali po kosilu in večina nas je ostala kar tam. Sam sem se vživel v vlogo snemalca, saj sem si želel narediti en dober video tega "transferja" Avatarja. Postavljen je bil v nekaj minutah, nato pa smo imeli obilo časa do začetka premiere, vendar jaz sem stalno nekaj brkljal okoli Avatarja. Želel sem si posneti čim več materiala.



Moram priznati, da sem verjetno eden redkih v Sloveniji, ki vsaj do pred kratkim še niso pogledali prvega dela. Sodelavci so se šalili, da mi ga ne bo uspelo. Resda sem imel stalno nek izgovor, da nimam časa, vendar ob vsem cirkusu doma, to ni bilo daleč od resnice. Je pa res, da si za prosti čas, ki ga imam, raje izberem kako uro teka, kot pa ogleda filma.





Kakorkoli, na premiero, ki se je začela ob 18. uri, so ljudje začeli hoditi že kar precej prej. Brez dvoma je bil naš Avatar glavna zvezda pred vhodom. Veliko ljudi se je slikalo z njim, na roll-up, ki je postavljen poleg, pa sem umestil tudi QR kodo z videom izdelave, tako da si je vsak, ki ga 3D printanje zanima, lahko pogledal celoten postopek.



Pol ure pred začetkom filma je prišla tudi Jasmina. Tako sem bil v elementu, da sem jo komaj opazil. Prazvaprav me je ona morala pocukati za rokav. Posnel sem še zadnje detajle, nato pa sva se odpravila proti vhodu v dvorano. “Js ne bom kokic”, sem se upiral ideji, saj sem bil sit še od kosila, vendar kasneje sem pojedel ¾ celotnega “škrnicla”. Moram reči, da Cineplexx res izgleda zelo moderno, da o udobju stolov ne govorim. Sem bil kar malo zaskrbljen, kako bom lahko brez pavze sedel dolgih 192 minut, kot traja film, vendar je bilo to odveč. Film smo si ogledali celo s 3D očali, kar ga je naredilo še bolj kakovostnega. Pred predvajanjem je, kot se za premiero spodobi, sledilo nekaj informacij o samem filmu, igralcih, snemanju ipd., med drugim pa je bil na velikem zaslonu predvajan tudi naš video o izdelavi Avatarja.




94 views0 comments
bottom of page